flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

До уваги громадськості Рівненщини

18 липня 2014, 16:31

       У зв’язку з тим, що 15 липня 2014 року під стінами будівлі суду близько двох десятків громадян влаштували мітинг з вимогами люстрації суддів та відставки голови суду, Рівненський окружний адміністративний суд вважає за необхідне довести до відома громадськості Рівненщини наступну інформацію.

Так, приводом для проведення даної акції мітингувальниками було використано адміністративну справу, яка перебувала в провадженні суду, а саме: за позовом гр.П. до Дубенської міської ради, Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області,  треті особи на стороні відповідача: Виконавчий комітет Дубенської міської ради Рівненської області та гр.К., про скасування рішення та зобов'язання утриматися від вчинення певних дій.

Зорганізований гр.К. мітинг супроводжувався голослівними звинуваченнями в адресу суддів і голови суду про лобіювання останніми інтересів позивача у даній справі. При цьому, мітингувальниками чомусь приховано той факт, що постановою Рівненського окружного адміністративного суду у цій справі від 29.04.2014 року позивачу в задоволенні позову було відмовлено. Лобіювання ж інтересів, на переконання організатора мітингу, полягало у незаконній відмові видати йому судове рішення з відміткою про набрання законної сили та у безпідставному надісланні даної справи з апеляційною скаргою позивача до суду апеляційної інстанції.

Насправді ж таке переконання є хибним та зумовлене недостатньою обізнаністю з нормами чинного процесуального закону, які суд вважає за необхідне роз’яснити громадськості.

Так, в силу вимог ч.ч.1,3 ст.254 КАС України постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.  У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

В свою чергу, згідно з ч.2 ст.186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі проголошення судом вступної та резолютивної частин постанови, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У згаданій вище справі, 29.04.2014 року судом було проголошено вступну та резолютивну частини рішення, а отже перебіг строку для звернення з апеляційною скаргою розпочався з дня, наступного після отримання особами, які брали участь у справі, повного тексту рішення.

З урахуванням цього, позивачем своєчасно подано апеляційну скаргу на постанову суду, внаслідок чого остання не набрала законної сили. За таких обставин, видача судового рішення з відміткою про набрання ним законної сили суперечила б нормам КАС України.

Щодо надіслання даної справи до Житомирського апеляційного адміністративного суду, то такі дії суду повністю відповідають приписам ст.188 КАС України, якою визначено такий обов’язок (не право!) суду. При цьому, слід наголосити, що будь-який суд першої інстанції не має права не надсилати до суду апеляційної інстанції справу, на рішення в якій подано апеляційну скаргу, і навіть тоді, коли остання була подана несвоєчасно чи з неналежним оформленням, позаяк прийняття рішення з цих питань (як-то, залишення апеляційної скарги без руху, її повернення, відмова у відкритті апеляційного провадження через пропуск строку подання скарги або відкриття апеляційного провадження) належить до виключної компетенції суду апеляційної інстанції.

Натомість представники даного мітингу такі цілком законні дії трактували як лобіювання інтересів позивача головою Рівненського окружного адміністративного суду, який за їхніми словами, прийняв від позивача апеляцію, подану з пропуском строку для її подання і відправив справу до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Враховуючи те, що дії голови суду, які використані як привід для мітингу, є повністю законними, то постає питання які ж насправді цілі переслідували мітингувальники? Озброївшись пустими звинуваченнями, можна «облити брудом» абсолютно кожну людину, питання в тому, чи є це припустимим в демократичному суспільстві? Взагалі до даного мітингу запитань більше, аніж відповідей.

Судді є незалежними, безсторонніми і під час здійснення правосуддя керується виключно вимогами Закону. Проведення масових акцій з метою схилити суд до ухвалення бажаного судового рішення та/або вчинення бажаних комусь незаконних дій є нічим іншим як спробою тиску на суд і втручанням у діяльність зі здійснення правосуддя, що неприпустимо у правовій державі.

А тому проведення подібних акцій жодним чином не змусить суддів Рівненського окружного адміністративного суду вчиняти незаконні дії чи приймати незаконні рішення.